Elfag.blogg.no er selv i skrivende stund i besittelse av Compaq Presario CQ57 og jeg røsker og river meg i håret til stadighet over brukergrensesnittet.

 

 

  • 15,6″ skjerm
  • AMD Dual-Core E300
  • 2 GB RAM
  • 320 GB harddisk
  • AMD Radeon? 6310
  • kr. 2690,-

Fra dag en så ville ikke batteriet lade derfor måtte jeg være avhengi av strømforskyning for å kunne bruke laptopen hjem som andre steder. Når du ikke kan bruke din laptop på batteri så er det ikke lenger en brukervennlig PC.

Jeg fikk ny PC med nytt batteri ( selvfølgelig) men det samme problemet var også der, batteriet ville ikke lade.

Søkte litt på nettet og fant raskt ut at dette er et heller vanlig enn uvanlig problem som så mange før meg sliter med.

Så har vi musa. Den skal jo i bunn og grunn være helt grei fra dag 1, men ikke hos Presario CQ57. Har du egene instillinger på musen så vil du ofte merke deg at den kræsjer og du vil få beskjed om og laste ned en driver som er for 64 bits PC og ikke 32 bits.

Enkelt skulle man tro det var å installere den nye anbefalte driveren men NEI!. Du får raskt beskjed om at driveren som er installert er av nyere dato og den må avinstalleres før du kan installere en ny driver. Lett sier du!? vanskelig sier jeg! Det skulle vise seg at jeg måtte jobbe, jobbe og atter jobbe for å få dette til og etter langt om lenge og lenger enn langt så er den driveren Presario CQ57 er beregnet for installert.

Anbefaler jeg denne? NEI! Ikke under noen omstendighet, har du 2600,- å bruke på en pc så vil jeg råde deg til og finne en helt annen. Det er så mye rimelige løsninger der ute at dette burde gå fint.

 

Compaq Preasario CQ57: FAIL!

En Laptop du ikke må kjøpe

Elektrofagarbeider med stor respekt for faget. Liker interiør, design og ingeniør prosjekter. Synes det er morsomt med elektronikk og er en oppfinner på hobbybasis.
Posts created 336

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top